Deze maand is Beauty Smart in Woerden center van de maand. Een toonaangevend center op het gebied van gewichtsverbeteringen – door cliënten te begeleiden vanuit diverse invalshoeken. Eigenaresse Annemarie Weijens vertelt wat haar center zo uniek maakt.
Al bijna twintig jaar richt eigenaresse Annemarie Weijens zich vanuit meerdere invalshoeken puur op het begeleiden van cliënten met overgewicht. Ze is naast voedingsdeskundige namelijk ook in een ziekenhuis werkzaam als oedeem- en fysiotherapeut, Medical Fitness Trainer en Personal Trainer. “Afvallen moet je zelf doen,” stelt Annemarie. “Maar afvallen gaat net even makkelijker als je daarin krachtige ondersteuning krijgt. Ik ben geen fan van crashdiëten en het is heerlijk dat je met PowerSlim jezelf niet hoeft uit te hongeren of schuldig te voelen. Je kunt afvallen zonder dat je er erg in hebt! Cliënten staan verbaasd dat ze zes keer per dag mogen eten, koolhydraatarm en toch kunnen genieten van diverse soorten brood, pasta’s en snacks.”
Samen met de cliënt maakt Annemarie een compleet en persoonlijk behandelprogramma: wie wil sporten gaat met een verantwoord en effectief trainingsprogramma naar huis. Wie alleen wandelt tijdens het boodschappen doen krijgt waarschijnlijk tips voor een betere houding. Deze aanpak van Beauty Smart zorgt voor doelstellingen die meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden zijn. “Mensen halen hun doelen en daardoor groeien ze. Figuurlijk dan hè.” lacht Annemarie. “Het is fantastisch om te zien hoeveel meer zelfvertrouwen ze krijgen zodra de resultaten zichtbaar worden. Vanuit die kracht kun je verder. Ik ondersteun mijn cliënten met kennis en oprechte aandacht. Dus niet alleen tijdens de consulten maar juist ook op de momenten dat ik vermoed dat het even lastig is om energie te vinden om door te zetten. Zoals tijdens de komende feestdagen, het weekend of als de cliënt een verdrietig moment beleeft.” Voor die steuntjes in de rug gebruikt ze vooral social media: met veelzeggende fotootjes op Facebook, persoonlijke appjes, nieuwe recepten, weetjes, ideetjes en leuke acties zoals de prestigieuze titel ‘Beauty Smart Chef of the year 2014’, maakt ze haar cliënten net zo enthousiast als ze zelf is. Humor is daarbij noodzakelijk, vindt ze. “Ik ben van nature een vrolijk en optimistisch mens en er wordt veel gelachen tijdens mijn consulten. Natuurlijk is te zwaar zijn een moeilijk probleem, er mag zeker ook gehuild worden, maar mijn tissues drogen net zoveel vreugde- als huiltranen.”
Je moet mensen niet alleen naar hun doel begeleiden, maar juist ook daarna. Want een gedragsverandering heeft tijd nodig en juist in die periode worden cliënten vaak onzeker. Vaak horen cliënten naast complimenten, ook goedbedoelde maar toch vervelende opmerkingen als: “Ik hoop dat het je dit keer wel lukt om slank te blijven!” Terugvallen is hun grootste angst. “Ik ben dan ook hun stok achter de deur en sta altijd voor ze klaar. Daarom begeleid ik mijn cliënten zeker een jaar gratis. Dat is zakelijk gezien verstandiger dan dat het klinkt, want ik heb een groter probleem als de klanten weer aankomen zodra ze niet meer op consult komen. Daarom organiseer ik één keer per maand een bijeenkomst met een presentatie. Ik ga het liefst voor interactieve voorlichting met kleine quizjes. Ook maak ik graag de problematiek inzichtelijk: jij was elf kilo afgevallen? Voel nog maar eens hoeveel dat is!”
Het contact en de reacties vergroot mijn werkplezier. Van alleen maar pakketjes afleveren zou ik erg ongelukkig worden. Zoals het nu gaat krijg ik er heel veel voor terug: een win-win situatie dus!”
Ben je geïnteresseerd? Kijk dan ook eens naar de bedrijfsvideo op de website van Beauty Smart: www.beauty-smart.nl
div> div> div>