Winkelwagen
Terug
Diëtist PS. food & lifestyle
6 mei 2024

Koolhydraatarm weekmenu: maximaal 7 ingrediënten

Heb je een drukke week voor de boeg en weinig tijd om in de keuken te staan? Geen zorgen! Ook met weinig ingrediënten kun je een lekkere én verantwoorde avondmaaltijd op tafel zetten. Wij hebben een heerlijk weekmenu voor je samengesteld met recepten die maximaal 7 ingrediënten bevatten. Ideaal toch?

Heb je een drukke week voor de boeg en weinig tijd om in de keuken te staan? Geen zorgen! Ook met weinig ingrediënten kun je een lekkere én verantwoorde avondmaaltijd op tafel zetten. Wij hebben een heerlijk weekmenu voor je samengesteld met recepten die maximaal 7 ingrediënten bevatten. Ideaal toch?

Ingrediënten zoals oliën, kruiden, specerijen, peper en zout hebben we niet meegeteld. Deze ingrediënten heb je hoogstwaarschijnlijk al in huis.

Alle recepten zijn geschikt vanaf fase 1.

Maandag: Gevulde hartige pannenkoek

We starten de week met de gevulde hartige pannenkoek welke binnen 15 minuten op tafel staat. De licht zoete smaak van de PS. food & lifestyle pannenkoek in combinatie met een hartige vulling van spinazie en crème fraîche zorgt voor een heerlijke smaakcombinatie.

Dinsdag: Sojarijst met zalm en tomaatjes

Dit gerecht is niet alleen lekker, maar ook nog eens hartstikke gezond! De sojarijst met zalm en tomaatjes zit boordevol eiwitten en omega-3 vetzuren. Des te meer reden om dit recept met regelmaat op het menu te zetten.

Woensdag: Nasi goreng met spiegelei

Ben jij ook dol op nasi goreng? Probeer dan eens deze vegetarische nasi goreng met spiegelei. Het recept staat binnen een mum van tijd op tafel, bevat heerlijke smaken van kurkuma en gember en is ook nog eens voedzaam.

Donderdag: Spaghetti met romige spinazie-avocadosaus

Deze spaghetti met romige spinazie-avocadosaus is een echte aanrader. Een smeuïg recept met een frisse touch door de tomaatjes en gerookte kipfilet. Klinkt heerlijk, toch?

Vrijdag: Poké bowl met verse tonijn

Vandaag staat er een poké bowl met verse tonijn op het menu. Lekker én makkelijk! Verdeel al je verse ingrediënten in een kom, besprenkel met wat sojasaus en olijfolie en je hebt binnen een handomdraai een lekker recept op tafel staan. Tip: ook lekker met verse zalm.

Zaterdag: Komkommer-courgette soep

Met soep kun je alle kanten op, maar heb je al eens een soep met komkommer gemaakt? Deze frisse komkommer-courgette soep is een heerlijk frisse soep voor in de lente en zomerperiode. Lekker met de PS. food & lifestyle grissini oregano als mini soepstengeltjes!

Zondag: Pasta met kip, tomaatjes en basilicumroom

Het laatste gerecht van de week is een pastagerecht met de PS. food & lifestyle tagliolini. Deze pasta met kip, tomaatjes en basilicumroom is makkelijk te bereiden en ook nog een hartstikke smaakvol. Ideaal om de week mee af te sluiten!

Lees ervaringsverhalen
Anita Roodnat, 46 jaar uit Alblasserdam "Een gezond eetpatroon zónder honger ’s avonds*"

Te streng diëten leidde vaak tot honger ’s avonds en uiteindelijk tot snaaien. Vroeger was dat mijn struikelblok, maar nu gaat dat heel goed en heb ik geen hongergevoel meer.

Lees meer * Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Rani Servranckx, 27 jaar "Ik ben nog nooit zo trots geweest op mezelf*"

Door alle goede raad en hulp van mijn coach en het PS. food & lifestyle programma ben ik op een kleine 11 maanden meer dan 37 kilo kwijtgeraakt. Ik ben nog nooit zo trots geweest op mezelf!!

Lees meer * Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Terug naar overzicht